Meetings Week Poland - wszystko o branży spotkań w ciągu jednego tygodnia
2013-03-05 14:00:51
Stowarzyszenia branżowe działające na rzecz rynku eventowego w Polsce organizują wspólnie pierwszy Meetings Week Poland. Tydzień, podczas którego zostaną zorganizowane konferencje, szkolenia i eventy ma realizować przede wszystkim cele edukacyjne, ale będzie także okazją do networkingu, rozmów o branży, jej promocji i współpracy z innymi sektorami.
W skrócie:
- Pierwszy Meetings Week Poland odbędzie się w marcu
- Meetings Week Poland to edukacyjne, wizerunkowe i networkingowe wydarzenie branży spotkań w Polsce
- MPI Poland, Stowarzyszenie Branży Eventowej, Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel – współorganizatorami Meetings Week Poland 2013
- W Polsce co roku odbywa się kilkadziesiąt tysięcy spotkań realizujących różnorodne biznesowe cele klientów. Ich wartość ma coraz większe znaczenie dla biznesu
- Meetings Week Poland jako wydarzenie reprezentujące branżę spotkań ze względu na jej interdyscyplinarność kieruje swoją ofertę do środowisk poza branżowych.
Meetings Week Poland 2013 to inicjatywa, która we wspólnym działaniu połączyła MPI Poland, Stowarzyszenie Branży Eventowej, Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel oraz Szkołę Główną Turystyki i Rekreacji w Warszawie (organizującą projekt z edukacyjnego portfolio międzynarodowego stowarzyszenia Site – Society of Incentive and Travel Executives).
Idea tygodnia spotkań to połączenie w ciągu kilku dni szkoleń, warsztatów i konferencji, wyspecjalizowanych w danym segmencie branży spotkań, oraz wydarzeń, które służyć mają networkingowi i nawiązywaniu relacji BtoB.
Program tygodnia pokazuje różnorodność narzędzi, jakie branża spotkań dostarcza klientom, oraz obszarów, w jakich realizuje biznesowe cele swoich zleceniodawców. Mimo że rynek wyspecjalizowany w organizacji konferencji, kongresów, eventów korporacyjnych, wydarzeń masowych czy incentive travel jest w Polsce dość młody – bo pierwsze profesjonalne firmy w tym segmencie powstały w latach 90. – to jest już nie tylko mocno osadzony w międzynarodowym kontekście, ale także dojrzały, w coraz większym stopniu usystematyzowany i efektywny z punktu widzenia biznesu. – Meetings Week Poland 2013 ukazuje dojrzałość naszej branży w Polsce w skali międzynarodowej. Poprzez tę inicjatywę chcemy pokazać także, jak funkcjonuje ten rynek, jak jest istotny w różnego rodzaju działaniach korporacji czy instytucji i jak często ma bardzo duży wpływ na efekty marketingowe, promocyjne, sprzedażowe czy też na funkcjonowanie zespołów naszych klientów – mówi Wojciech Liszka, prezes MPI Poland, organizacji, która zainicjowała przedsięwzięcie.
Podstawą decyzji o realizacji tego projektu było porozumienie marketingowe stowarzyszeń, zmierzające m.in. do uzyskania efektu skali oraz skupienia w jednym czasie osób odpowiedzialnych za realizację różnego rodzaju wydarzeń. Organizatorzy kierują zaproszenie do udziału w Meetings Week Poland 2013 do przedstawicieli działów marketingu, HR, PR, sprzedaży, zakupów, osób odpowiedzialnych za organizację wydarzeń w firmach i instytucjach, agencji działających w sektorze spotkań, przedstawicieli dostawców jak m.in. hoteli, firm multimedialnych, cateringowych, przewoźników, oraz dziennikarzy.
W ramach Meetings Week Poland 2013, który potrwa od 19 do 22 marca w Warszawie odbędą się:
- Akademia SOIT „Jak profesjonalnie improwizować – czyli warsztat kreatywnego myślenia w biznesie” (19 marca, organizator Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel)
- EventCamp Biz „Event na akord – czyli o evencie zza kulis estrady: scena, muzyka, publiczność i gwiazdy” (20 marca, organizator Stowarzyszenie Branży Eventowej)
- Szkolenie Certified Incentive Specialist, które kończy uzyskanie międzynarodowego certyfikatu w zakresie realizacji podróży motywacyjnych (20-21 marca, organizator Society of Incentive and Travel Executives, Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji)
- Wieczór Stowarzyszeń - Integracja Branży Spotkań w restauracji aleje3 – Inauguracja Meetings Week Poland 2013 (20 marca, organizator Stowarzyszenie Branży Eventowej)
- Biznes mikser „Tworzenie warunków społecznych i gospodarczych dla rozwoju przemysłu spotkań w Polsce” (21 marca, organizator Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce).
http://www.media.meetingplanner.pl/art,23,meetings-week-poland-skkp-o-rozwoju-przemyslu-spotkan.html
- Ogólnopolskie spotkanie convention bureaux (21 marca, organizator Poland Convention Bureau, spotkanie zamknięte)
- MPI Poland Spring Meeting „Zbuduj zespół swoich marzeń. Utrzymaj najlepszych ludzi na lata” (22 marca, organizator MPI Poland)
- Walne zgromadzenie zarządu MPI Poland (22 marca, organizator MPI Poland)
- Konferencja IMEX/ MPI/ MCI Future Leadres Forum Warsaw (22 marca, organizatorzy Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji, MPI Poland, IMEX, MCI)
Projekt wielodniowej konferencji pod hasłem Meetings Week Poland został zainicjowany przez MPI Poland podczas debaty stowarzyszeń branżowych, która odbyła się w ramach targów ITM Warsaw, 24 stycznia 2013 r.
Dla uczestników więcej niż jednego spotkania w ramach Meetings Week Poland 2013 organizatorzy przygotowali system rabatów.
Inicjatywa została objęta patronatem medialnym przez: Mice Poland, Meetings Poland, MeetingPlanner.pl, Konferencje.pl, EventMapa.pl, Konferencje.com, e-Konferencje.pl, Salebiznesowe.pl, Mojekonferencje.pl, Organizatorzyimprez.pl, SpoldzielniaDziennikarzy.pl.
Portal MeetingPlanner.pl prowadzi Biuro Prasowe Meetings Week Poland 2013.
-------------------------------