Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Szukaj w artykułach

Kategorie artykułów

Słownik

Reklama

Dołącz do nas

Newsletter

Tagi:

Jak zmotywować pracownika?

2013-02-05 12:53:19

Podczas gdy pracownicy drżą o swoje miejsca pracy, widząc masowe zwolnienia w innych firmach, pracodawcy łamią sobie głowę, jak utrzymać dobrego specjalistę w swojej firmie. Przy znaczącej rotacji na rynku pracy, jest to poważny problem wielu właścicieli firm. Skuszony wyższymi zarobkami, lepszym pakietem socjalnym, lepszymi warunkami pracy podwładny nie zawaha się odejść z firmy.


Stąd tak ważnym elementem polityki wewnętrznej firmy stały się programy motywacyjne pod kątem pracowników. Stworzono nawet specjalne wakaty dla osób zajmujących się w firmie badaniem potrzeb i oczekiwań zatrudnionych, by mówiąc wprost – nie odeszli z firmy.

Metoda kary i nagrody dawno już przestała wywierać pożądany skutek. Obecnie skuteczna motywacja pracowników to oprócz najistotniejszej kwestii, jaką jest dobre wynagrodzenie, cały pakiet pozapłacowy. Laptop, telefon komórkowy, auto do dyspozycji także poza godzinami pracy, karnety na basen, siłownię, Spa, wycieczki, opieka medyczna. Pomysłów jest całkiem sporo, kwestią jest wydolność finansowa firmy.

Zanim się wdroży jakiekolwiek programy motywacyjne najlepiej porozmawiać bezpośrednio z samymi zainteresowanymi. Może się okazać, że najbardziej odpowiada im dodatkowe ubezpieczenie rodzinne aniżeli luksusowa wycieczka do egzotycznego kraju. Rozmowa, rozmowa i jeszcze raz rozmowa. W „cztery oczy” lub w formie głosowania na zebraniu. Zapewne osoby o większym stażu pracy w firmie mają inne oczekiwania niż ci, którzy zaczynają wiązać swoje życie zawodowe z tą akurat firmą. I tak należy podejść do zagadnienia. Również hierarchia pracownicza jest istotna. Zupełnie inna będzie motywacja pracowników na stanowiskach kierowniczych, a inna osób na niższych szczeblach. Jednakowoż obie grupy są ważne dla istnienia firmy.

Każdy pomysł na program motywacyjny należy przedyskutować z samymi zainteresowanymi. Szczerze i jasno przedstawione warunki zatrudnienia, wszelkie profity i możliwości awansu należy skonfrontować z oczekiwaniami pracowników, by później żadna ze stron nie poczuła się rozczarowana.




-------------------------------