Jak zarabiać na eventach?
2012-08-17 12:25:36
O stopie zwrotu z inwestycji w eventach i optymalizacji kosztów w czasie kryzysu, o zysku w show-biznesie oraz budżecie Biur Promocji Miasta - na takie tematy m.in. rozmawiać będą polscy i zagraniczni eksperci podczas konferencji "Event = kasa. Czyli o pieniądzach w eventach" organizowanej na Targach Event 2012.
Uczestnicy spotkania przekonają się, czy używając eventów w swoich działaniach można liczyć na zyski. Na zagranicznych przykładach będą mogli podpatrzeć też, jakie wprowadzać rozwiązania i jak współpracować z podmiotami na rynku eventów, by czerpać korzyści z organizacji wydarzeń. Równolegle przez dwa dni targów na stoiskach prezentowana będzie najbardziej aktualna oferta produktów, usług i innowacyjnych rozwiązań, które pozwolą przygotować dochodowe, ale również niezapomniane imprezy. IV Targi Event 2012 odbędą się w dniach 3-4 października w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie.
- Z roku na rok na rynku eventowym pojawiają się coraz nowsze i bardziej niestandardowe rozwiązania, które stosuje się by stworzyć oryginalne wydarzenia wyróżniające firmę na tle otoczenia. Na Targach Event zbieramy te nowości i w jednym miejscu pokazujemy je organizatorom imprez, tak by doskonale orientowali się w zmieniających się trendach. Na własne oczy mogą zobaczyć, jakie atrakcje eventowe są efektywne i przyciągają wzrok uczestników imprez, porównać najbardziej aktualne oferty produktów i usług u kilku dostawców, a także poszukać partnerów do współpracy. Dodatkowo dzięki licznym szkoleniom organizowanym równolegle podczas targów proponujemy też zwiedzającym konkretną dawkę cennej wiedzy na temat rynku eventów – mówi Bartosz Sosnowski, prezes zarządu MT Polska, organizatora Targów Event.
O pieniądzach w eventach
W programie tegorocznych targów przewidziano szereg różnorodnych spotkań i prelekcji podejmujących najbardziej nurtujące problemy dotykające branżę eventową. Jednym z nich jest konferencja „Event = kasa. Czyli o pieniądzach w eventach” planowana pierwszego dnia targów. W spotkaniu wezmą udział eksperci z Polski, ale też z Niemiec, Wielkiej Brytanii czy USA, którzy zajmą się m.in. tematem zwrotu z inwestycji w eventach czy kwestią organizacji eventów w Brandenburgii i promocji regionu poprzez imprezy. Poza tym na przykładzie niemieckiego rynku pokazana zostanie współpraca na linii zleceniodawcy i organizatorzy wydarzeń. Konferencja będzie doskonałą okazją, by przedstawić jak wygląda branża eventowa na Litwie, porozmawiać o budżecie Biur Promocji Miast, a także zastanowić się nad przyszłością obiektów sportowych po EURO 2012. Nie zabraknie też dyskusji na temat optymalizacji kosztów w okresie kryzysu gospodarczego czy zysku w show-biznesie. Organizatorem konferencji jest partner strategiczny targów - Stowarzyszenie Branży Eventowej SBE.
Strefa biznesu i atrakcji
Na hali targowej SBE przygotuje też rozległą przestrzeń Networking Zone przedzieloną lodowym barem na dwie części. Strefa WORK będzie zapewniała komfortowe warunki do rozmów biznesowych, poszukiwania nowych partnerów i prezentacji ofert. Natomiast po drugiej stronie baru powstanie strefa relaksu NET, w której będzie można pograć w gry komputerowe czy wypróbować różnorodne nowinki multimedialne. W Networking Zone nie zabraknie też fascynujących atrakcji. Na uczestników czekać będzie m.in. turniej mini-golfa oraz rummikuba, pokazy kulinarne oraz gry strategiczne.
Event od A do Z
Podczas targów Event zwiedzający będą mogli dokonać przeglądu najbardziej aktualnych produktów i usług dla branży, które pozwolą zorganizować perfekcyjny event. Na stoiskach prezentowane będą propozycje różnorodnych atrakcji eventowych i sprzętu technicznego, w tym nowinki technologiczne, multimediów, oświetlenia i scenografii. Swoje usługi przedstawią też grupy i agencje artystyczne, firmy cateringowe i barmańskie, agencje fotograficzne, tłumaczy, modelek i hostess. Pomysły na lokalizację imprez dostarczą z kolei wystawiające się obiekty eventowe, konferencyjne, targowe, stadiony, hale widowiskowe i centra rozgrywki. Nie zabraknie też ofert w zakresie bezpieczeństwa i porządku wydarzeń, a także różnorodnych propozycji reklamowych od masztów, balonów i standów, po ekrany ledowe, gadżety i odzież reklamową.
Patroni i partnerzy Targów Event
Patronami merytorycznymi IV edycji Targów Event zostali Stowarzyszenie Branży Eventowej SBE, Związek Firm Public Relations i Meeting Planner. Funkcję partnera branżowego objął MICE Poland, a patronami internetowymi zostali Proto.pl i Marketing przy Kawie.
Więcej informacji na temat Targów Event 2012 oraz programu imprezy dostępne są na www.targievent.pl.
***
Spółka Międzynarodowe Targi Polska zarządza jednym z najnowocześniejszych obiektów targowo-kongresowo-eventowych w Polsce - Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska. Jest ono w pełni dostosowane do organizacji targów, zjazdów, konferencji i eventów (w tym bankietów, koncertów czy zawodów sportowych). Zastosowanie nowoczesnych rozwiązań, szerokie bramy rozładunkowe, specjalne podjazdy dla samochodów ciężarowych oraz bezsłupowa konstrukcja umożliwiają pełną swobodę adaptacyjną, nawet w przypadku niestandardowych aranżacji i skomplikowanych konstrukcji. Komfortowe warunki dla organizacji targów, eventów i spotkań biznesowych zapewniają także klimatyzowana hala, przestronny hol oraz nowoczesne zaplecze biurowo-konferencyjne. Centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c to obiekt o powierzchni 15 200 mkw., z tego 10 000 mkw. stanowi hala wystawiennicza, 4 000 mkw. teren zewnętrzny, zaś 1 200 mkw. zajmują obiekty konferencyjno-biurowe.
Firma Międzynarodowe Targi Polska powstała w 1993 r. i pierwotnie zajmowała się organizacją targów. Od 2008 r. MT Polska jest operatorem centrum przy ul Marsa 56c.
PR
-------------------------------