Nauka poprzez zabawę - event się opłaca
2010-03-09 11:35:41
Organizacja eventu się opłaca. Co do tej tezy nie trzeba przekonywać organizatorów imprez. Jak do przygotowywania imprez namówić tych, którzy nie do końca jeszcze świadomi są ich mocy? Używając oświeceniowego hasła: "Nauka przez zabawę". Jak to ma się do eventu?
Użyte tagi:
imprezy firmowe spotkania firmowe pikniki piknik festyn imprezy masowe imprezy sezonowe
Zobacz także:
Event w założeniu skierowany jest do masowego odbiorcy – połączony jest z różnoraką interakcją. Ma ona na celu zaangażować potencjalnego klienta, nakłonić go do wykonywania konkretnych czynności tak, by impreza na długo pozostała w jego pamięci oraz by była kojarzona z konkretną marką. Pod tym względem patrząc można śmiało powiedzieć, że działania, jakie wywołuje event, wpisują się w zakres event marketingu i stanowią narzędzie promocyjne przedsiębiorcy.
Event się opłaca. Po każdej imprezie tego typu specjaliści sporządzają szczegółowy raport ROI, który wskazuje na co należy zwrócić jeszcze uwagę podczas organizacji kolejnej. O nauce planowania wydatków już nie wspominając.
Atrakcje, jakie przygotowywane są dla uczestników eventu uzależnione są nie tylko od profilu konsumenta, ale także od branży, coraz częściej kładzie się nacisk w tym względzie na płeć oraz cele, jakie chce się osiągnąć. Rozrywki eventowe mogą m.in. zmotywować pracowników do wydajniejszej pracy, zlikwidować zgrzyty w grupie, wzmóc lojalność względem przedsiębiorstwa oraz zwiększyć świadomość jego marki.
Aby koszta poniesione na event były wymierne, trzeba pamiętać przede wszystkim o tym, dla kogo się go organizuje.
Gdy chce się dotrzeć do grupy potencjalnych konsumentów idealnym rozwiązaniem jest event masowy, plenerowy, koncert, piknik lub festyn. Dzięki zgromadzeniu dużej liczby osób można wysłać jednocześnie do wielu ten sam komunikat. Z racji jednak, że w takim wypadku trudno o indywidualne podejście, powinien on być jasny, a przekaz długofalowy. Podczas eventu masowego można dokonywać sprzedaży swoich produktów i usług, rozdawać gadżety, zwiększyć świadomość marki. To doskonały moment także na przeprowadzenie ankiet wśród uczestników eventu, które pomogą poznać profil potencjalnego klienta i dostosować kampanię promocyjną lub kolejne imprezy tego rodzaju do ich preferencji.
Gdy pragnie się swoim produktem zainteresować świat mediów organizuje się tzw. akcje samplingowe. Współpraca z dziennikarzami i otwartość na nich to gwarancja pojawienia się marki w prasie, czy telewizji. Event dla mniejszej grupy uczestników podwaja także jakość komunikacyjną. Metodami pomiaru zwrotu inwestycji w tym wypadku są podstawowe działania z zakresu public relations, zjawisko prosumenta oraz śledzenie relacji z klientem.
Wyjazdy motywacyjne, szkoleniowe i imprezy firmowe zarezerwowane są z kolei dla zamkniętej grupy pracowników i kontrahentów.
Reasumując, najważniejszymi zaletami, które wpływają na rosnącą chęć organizacji eventów są: promocja marki firmy i produktu, łatwiejszy i indywidualny kontakt z klientem, integracja oraz motywacja pracowników, wzbudzenie lojalności klientów, a także kreowanie pozytywnego wizerunku firmy.
Event stanowi dzisiaj w wielu działaniach marketingowych podstawową formę promocji. Z uwagi na wielość argumentów przemawiających za imprezami tego rodzaju są one nieraz zdecydowanie bardziej efektywne od tradycyjnych kampanii reklamowych. Trzeba jednak pamiętać, że ów efekt możliwy jest tylko wówczas, jeśli przygotuje się spójną, dobrze przemyślaną strategię.
Z eventów płyną same korzyści, które warto podkreślać. Obok reklamy i budowania pozytywnego wizerunku firmy organizuje się zabawę. Przez to też przedsiębiorstwo jawi się jako bardziej przyjazne i - zaryzykować można stwierdzenie - ludzkie. Podczas gdy w ferworze pracy można znaleźć czas na miłe, kulturalne spędzenie czasu i tym samym wynieść z imprezy coś więcej niż masę radości, nie ma się chyba co zastanawiać nad zasadnością organizowania eventów.
PF
-------------------------------