Event na sportowo - najlepsza metoda aktywizacji wszystkich uczestników.
2009-09-08 10:56:38
W czasach kryzysu firmy zaczynają szukać niestandardowych sposobów, by wyróżnić się na tle konkurencji. Jednym z nich jest event sportowy, który przyciąga do siebie nie tyko rzesze kibiców, ale i wielu innych uczestników, takich jak media. Firma, która utrwali swój wizerunek jako sponsor danej dyscypliny może liczyć na duże zainteresowanie wielu kibiców.
Eventy sportowe są doskonałym narzędziem promocji zarówno dla firm, jak i miast czy regionów. Profesjonalnie zorganizowane imprezy przykuwają uwagę mediów, a także zwykłych ludzi.
Pod pojęciem event sportowy rozumiemy wiele wydarzeń. Są wśród nich nie tyle wyjazdy na wielkie wydarzenia sportowe, integracja przez rywalizację sportową, ale też organizacja dużych zawodów sportowych o randze międzynarodowej, czy pojedynczych widowisk dla sportowców i amatorów, np. event sportowy - Puchar Polski w Fitness i Kulturystyce, największy w Polsce cykl wyścigów rowerowych dla amatorów itp.
Cechą charakterystyczną skutecznych eventów sportowych jest ich długofalowość. Dlatego też mimo dużych wydatków, warto zorganizować cykl eventów, gdyż jedno wydarzenie sportowe da małe szanse, by odbić się pozytywnie na wynikach finansowych firmy i na jej wizerunku.
Zaangażowanie firmy w sport wymaga jednak zdecydowania się na konkretną dyscyplinę, gdyż wizerunek sportu będzie się łączył z wizerunkiem firmy na lata. Czasami lepiej skoncentrować się na niszowej dyscyplinie, która jednak cieszy się ogromną popularnością wśród osób, które dokładnie odpowiadają grupie docelowej firmy.
W przygotowaniu najlepszego eventu sportowego pomoże Państwu profesjonalna agencja marketingu sportowego, w której znalezieniu ułatwi strona naszego serwisu i zakładka imprezy integracyjne.
Agencja specjalizuje się w pozyskiwaniu sponsorów imprez sportowych ze szczególnym wskazaniem na konkretne dyscypliny, które Państwa interesują. Tworzy i wdraża strategie sponsorskie dla klubów i organizacji sportowych. Przygotowuje koncepcje i realizuje programy sportowo-społeczne w segmencie sportu młodzieżowego wspierające działania sponsorów w sporcie profesjonalnym. Proponuje kompleksową usługę: od przygotowania ofert, programowania budżetów imprezy sportowej, analizy rynku sponsoringowego pod kątem danej dyscypliny, poprzez proces negocjacji, do przygotowania i zawarcia umów ze sponsorami oraz wizualizacje sponsorów na imprezie. Wszystkie działania sponsoringowe są prowadzone równolegle z działaniami PR przed, w trakcie i po imprezie (pozyskiwanie patronów medialnych, konferencje prasowe, biura prasowe, budowanie wizerunku imprezy w mediach, dokumentacje medialne, sprawozdania sponsorskie).
Zakres usług agencji sportowych :
planowanie koncepcyjne i logistyczne eventów sportowych;
kosztorysowanie imprez sportowych;
negocjowanie umów z podwykonawcami w imieniu klienta;
zamawianie towarów i usług;
nadzór i wykonawstwo;
uzyskiwania niezbędnych pozwoleń (impreza masowa, wyłączenie drogi w sposób
szczególny etc.).
media relations;
organizacja konferencji prasowych;
tworzenie stron internetowych;
produkcja gadżetów reklamowych;
tworzenie materiałów graficznych
negocjowanie patronatów medialnych;
organizacja sesji fotograficznych.
nabywanie praw do wykorzystania wizerunku wybranych sportowców dla klienta (kampanie wizerunkowe i reklamowe);
pozyskiwanie sponsorów dla wybijających się polskich sportowców;
reprezentowanie interesów wybranych sportowców wobec organizatorów imprez sportowych i firm
Sport to dla wielu pracowników agencji nie tylko sposób zarabiania na życie, lecz przede wszystkim pasja, co widać po organizacji spektakularnych widowisk sportowych. Jak mało jaki, event sportowy odznacza się swą nietuzinkowością, trudno zauważalną przy innych imprezach. Między innymi celem agencji sportowej jest upowszechniać sport jako zdrowy sposób spędzania wolnego czasu i promować polskie miasta i regiony za pomocą sportu.
W zależności od uczestników (ich wieku, umiejętności i doświadczenia)tworzone są odpowiednio urozmaicone i atrakcyjne programy. Wieloletnie doświadczenie w zakresie organizacji imprez sportowych i rekreacyjnych pozwala agencjom sportowym na realizację nawet najbardziej spektakularnych wydarzeń- dla wszystkich uczestników znajdzie się coś niezwykłego i ekscytującego:
- konkurencje rekreacyjne i wytrzymałościowe,
- pokazy sportowe, militarne i artystyczne,
- gry i zabawy dla dzieci,
- spotkania z gwiazdami sportu
- oprawa plastyczna i muzyczna zawodów
- i wiele innych
Jestem przekonana, iż atmosfera towarzysząca zdrowej rywalizacji sportowej wyzwala w ludziach mnóstwo pozytywnych emocji, a wspólne doświadczenia i wspomnienia sprawiają, że stają się oni sobie bliżsi. Dlatego też uważam, że sportowe imprezy integracyjne stanowią ciekawą alternatywę dla tradycyjnych wyjazdów firmowych i mogą być doskonałym narzędziem integracji pracowników.
Pamiętajmy, że każde wydarzenie, spotkanie czy impreza może być ciekawym wspomnieniem wystarczy do części oficjalnej dodać porcję dobrej zabawy. Najwięcej przyjemności sprawia bezpośredni i aktywny udziału w wydarzeniu! Do czego szczerze Państwa zachęcam.
A-ska
-------------------------------