Podsumowanie II Międzynarodowych Targów Wyposażenia Obiektów Noclegowych
2009-11-19 11:38:07
W dniach 4 - 6 listopada 2009 w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w Warszawie odbyła się druga edycja Międzynarodowych Targów Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel 2009. W tym wyjątkowym i jedynym spotkaniu poświęconym wyłącznie branży hotelarskiej wzięło udział 110 wystawców, prezentując wszystko to, co niezbędne w zaprojektowaniu przestrzeni hotelowych. Istotnym atutem tej imprezy był jej biznesowy charakter i wyłącznie branżowi odbiorcy. Targi odwiedziło ponad 3000 właścicieli i menadżerów obiektów noclegowych, architektów i projektantów wnętrz oraz inwestorów.
Galeria:
Użyte tagi:
targi targi turystyczne targi dla hotelarzy Warszaw
Zobacz także:
- Światowy wizerunek Twojego hotelu - WorldHotel 2009
- TT Warsaw 2013 na nowo odkrywają Tunezję
- Izba zaprasza na Międzynarodowe Targi Turystyki Medycznej
- Już za miesiąc Międzynarodowe Targi Turystyczne Wrocław 2010
- Specjalna gra miejska jedną z atrakcji Międzynarodowych TargówTurystycznych Wrocław 2010
Listopadowe spotkanie branży hotelarskiej było doskonałą okazją do nawiązania nowych kontaktów biznesowych, zapoznania się z najnowszymi trendami oraz wzajemnej wymiany doświadczeń.
Wystawcy zaprezentowali kompleksową i różnorodną ofertę produktów, usług i rozwiązań dla obiektów noclegowych o różnym standardzie, która stanowiła całościowy przegląd rynku.
Oferta została zaprezentowana w pięciu sektorach tematycznych: wyposażenie i wystrój wnętrz hotelowych (recepcja, pokój, łazienka, sale wielofunkcyjne), galanteria hotelowa, sprzęt i środki do konserwacji obiektów hotelowych (housekeeping), rozwiązania informatyczne, infrastruktura rekreacyjna spa & wellness.
W sektorze wyposażenia i wystroju wnętrz można było zapoznać się z konkurencyjnymi ofertami mebli hotelowych, zarówno tych nowoczesnych jak i klasycznych (m.in. krzesła, stoły, szafy, szafki, łóżka, fotele).
Wśród propozycji wystawców nie zabrakło prezentacji różnego rodzaju oświetlenia oraz innych elementów dekoracji wnętrz.
Odwiedzający mieli możliwość obejrzenia i porównania produktów z sektora galanteria i tekstylia hotelowe t.j. ręczników, obrusów, narzut, pościeli, szlafroków, tkanin pościelowych, obiciowych i dekoracyjnych.
Bogatą i różnorodną ofertę zaprezentowali liderzy na rynku rozwiązań informatycznych dla hoteli, prezentując najnowsze systemy komputerowe, oprogramowanie i inne rozwiązania wspomagające zarządzanie obiektem.
Interesujące propozycje przedstawiły firmy z sektora infrastruktura rekreacyjna spa & wellness.
Bogata oferta produktów oraz bezpośrednia możliwość nawiązania kontaktu z ekspertami w zakresie projektowania i aranżacji oraz modernizacji hotelowych ośrodków Spa i wellness stanowiły kompleksową propozycję dla osób zainteresowanych tą tematyką. Dodatkową atrakcją był symulator do gry w golfa. Swoje umiejętności można było sprawdzić w konkursie na najcelniejszy rzut.
Na targach WorldHotel swoje stoiska posiadały także organizacje i stowarzyszenia branżowe.
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego propagowała idee swojej działalności oraz zapraszała branżę do współpracy. Instytut Rynku Hotelarskiego na swoim stoisku świadczył usługi doradcze odnośnie realizacji projektów inwestycyjnych. Z kolei na stoisku firmy Projekt Hotel inwestorzy mogli uzyskać porady eksperckie w zakresie budowy, modernizacji, projektowania i aranżacji obiektów hotelowych. Podczas tej edycji gościliśmy także Polską Akademię Gościnności, która jako fundacja branżowa udzielała porad w zakresie zarządzania gościnnością i jej jakością w hotelarstwie.
Targi odwiedziła precyzyjnie dobrana grupa odbiorców - osoby odpowiedzialne za zakupy w obiektach noclegowych o różnym standardzie, czyli właściciele i dyrektorzy niezależnych hoteli, moteli, pensjonatów, uzdrowisk, sanatoriów, ośrodków wellness & spa, ośrodków wypoczynkowych i konferencyjnych a także architekci i projektanci wnętrz oraz inwestorzy.
Uczestnictwo w nich pomogło im w znalezieniu inspiracji oraz ułatwiło podjęcie właściwych decyzji w procesie realizacji inwestycji.
Unikalna wiedza i praktyczne umiejętności w programie szkoleń
Uzupełnieniem części biznesowej targów była część merytoryczna. Tegoroczny program seminariów, konferencji i warsztatów powstał we współpracy z najważniejszymi stowarzyszeniami i instytucjami branżowymi. Eksperci oraz wykładowcy światowych firm zadbali o wysoki poziom merytoryczny prowadzonych spotkań. Potwierdzeniem były pełne sale konferencyjne. Tematyka wykładów dopasowana została do każdej grupy zwiedzających obecnej na targach.
Pierwszego dnia targów odbył się cykl wykładów związanych z marketingiem w turystyce oraz hotelarstwie.
Organizatorem spotkania był miesięcznik Hotelarz.
Dużym zainteresowaniem cieszyły się wykłady Projekt Hotelu, który poruszył podczas nich kwestie inwestycji w emocje i image hotelu.
Pierwszy dzień, to także spotkanie Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego. Tematyką cyklu wykładów były podatki, zarządzanie zasobami ludzkimi oraz panel prezentowany przez firmę RD Bud wyjaśniający rolę i atuty uczestników projektu, od fazy początkowej do momentu przekazania kluczy.
Drugi dzień wykładów rozpoczęła konferencja przygotowana przez Event Managers Club, przeznaczona dla osób zainteresowanych ekologiczną stroną prowadzenia obiektu noclegowego.
Specjalnie przygotowany przez firmę Projekt Hotel panel dla architektów sprawił, że sala seminaryjna wypełniona była po brzegi.
Dużym zainteresowaniem cieszyło się także seminarium przygotowane przez Akademię ForSpa dedykowane projektowaniu nowoczesnych obiektów spa & wellness.
Podczas ostatniego dnia targów odbyło się spotkanie zorganizowane przez Polską Akademię Gościnności. Wykład, którego tematem był na fenomen gościnności, prócz przewidywanych gości tłumnie przyciągnął grupę przyszłych hotelarzy.
Pełna frekwencja udowodniła trafność doboru prezentowanych tematów oraz współpracowników.
Część merytoryczna była wartością dodaną dla wszystkich zwiedzających i dała okazję do poszerzenia wiedzy, wymiany doświadczeń i dyskusji na tematy ważne dla branży.
Spotkania towarzyszące targom, pokazały, że WorldHotel to nie tylko impreza handlowa, ale także ważne wydarzenie merytoryczne.
Wyniki konkursu
Podczas targów WorldHotel 2009 dla wystawców został zorganizowany konkurs o nagrodę Ministra Gospodarki na Najlepszego Eksportera.
Zwycięzcy konkursu uhonorowani zostali podczas uroczystej Gali Dinner. Nagrody wręczone zostały przez Pana Igora Mitroczuka - Naczelnika Wydziału Promocji Gospodarki w Ministerstwie Gospodarki.
-
I miejsce, zostało przyznane firmie AGNELLA za kolekcję dywanów NEW STYLE. Laureat poza nagrodą pieniężną w wysokości 15 tys. zł ufundowaną przez Ministerstwo Gospodarki, otrzymał okolicznościową statuetkę oraz list gratulacyjny od Ministra Gospodarki.
-
II miejsce zajęła Fabryka Mebli Okrętowych FAMOS za kolekcję mebli hotelowych PIANO. Firma otrzymała list gratulacyjny od Ministra Gospodarki oraz nagrodę pieniężną w wysokości 10 tys. zł ufundowaną przez Ministerstwo;
-
Laureatem III miejsca została Huta Szkła Białystok BIAGLASS za kolekcję ozdobnego szkła oświetleniowego. Wyróżniona firma otrzymała list gratulacyjny od Ministra Gospodarki.
Patronaty i współpraca
Patronat Honorowy targów WorldHotel objął Waldemar Pawlak wspólnie z Ministerstwem Gospodarki.
Merytorycznego wsparcia udzieliła: Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego, Projekt Hotel, ForSpa,
Green Events Club.
Patronat Prasowy objął miesięcznik Hotelarz, a Patronem Internetowym był portal horeca.pl.
Partnerami Targów została Polska Grupa Hotelowa oraz Teraz Polska.
-------------------------------