Targi Event - podsumowanie
2009-10-14 10:43:00
Właśnie takich targów potrzebowała branża - to główna myśl, która nasuwa się po pierwszych Targach Technologii i Usług dla Koncertów, Eventów i Kongresów Event, które odbyły się w dniach 6-8 października 2009 w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w Warszawie. Wzięło w nich udział 85 wystawców oraz 2665 zwiedzających.
Galeria:
Użyte tagi:
Zobacz także:
Premierze jakiegokolwiek wydarzenia zawsze będzie towarzyszyć klimat niepewności i oczekiwania na efekt końcowy, który ostatecznie w odniesieniu do Targów Event, został oceniony jako pozytywny. Uczestnicy targów wielokrotnie wspominali, że impreza niesie ze sobą olbrzymi potencjał, którym należy jednak właściwie pokierować, aby targi rozwijały się zgodnie z oczekiwaniami branży. Jedno jest pewne – impreza stała się miejscem cennych spotkań, przekazania najnowszej wiedzy o rynku oraz nawiązania kontaktów handlowych, a nawet podpisywania umów i kontraktów - opinie po targach.
W targach wzięło udział 85 wystawców – zobacz listę, którzy zaprezentowali niemal wszystko, co jest niezbędne do właściwego przeprowadzenia eventu: od pomysłu zaczynając, poprzez promocję, a na realizacji kończąc. Na targach pojawiła się oferta obejmująca: obiekty targowe i konferencyjne, techniki eventowe (w tym organizacja sceny, oświetlenie, nagłośnienie), atrakcje eventowe, gadżety reklamowe i nośniki reklam, zabudowę stoisk i scenografię targową, a także obsługę personalną, cateringową oraz utrzymanie bezpieczeństwa i porządku. Wielu wystawców przygotowało prezentacje nowości, jak m.in. nowoczesnego systemu umożliwiającego szybką rejestrację uczestników dużych wydarzeń, a także atrakcje eventowe. Dzięki temu targi były wydarzeniem samym w sobie, kolorowym, hucznym i przyciągającym uwagę zwiedzających – zobacz informacje o ofercie.
Konkretni odbiorcy
Targi event zostały stworzone dla tych, którzy organizują wydarzenia, bezpośrednio lub pośrednio przy nich współpracują, potrzebują niezbędnego sprzętu, pomysłów oraz wiedzy i takich przedstawicieli branży było najwięcej. Nie zabrakło również firm konkurencyjnych, które z ciekawością przyglądały się pierwszej edycji imprezy oraz biorącym w niej udział wystawcom. Ogółem w Targach Event wzięło udział 2665 branżowych zwiedzających, reprezentujących następujące grupy:
-
przedstawiciele agencji eventowych, reklamowych i PR-owych
-
organizatorzy targów i kongresów, wydarzeń sportowych, politycznych i kulturalnych
-
event menadżerowie korporacji oraz dużych firm
-
agencje artystyczne
-
przedstawiciele samorządów i biur promocji odpowiedzialnych za promocję regionów, gmin i miast
-
przedstawiciele firm oferujących:
- systemy audiowizualne i multimedia
- usługi pirotechniczne
- artykuły reklamowe oraz akcesoria
- ubezpieczenia, ochronę i systemy alarmowe
- bazę noclegową (hotele, pensjonaty, ośrodki wypoczynkowe).
Potrzeba wiedzy
Olbrzymim zainteresowaniem cieszyły się wydarzenia towarzyszące targom, co było jedynie potwierdzeniem, że polska branża eventowa jest jeszcze bardzo młoda, rozwija się i potrzebuje fachowej wiedzy. - Frekwencja w salach konferencyjnych przeszła nasze najśmielsze oczekiwania – mówi Joanna Sawicka-Mordak bezpośrednio odpowiedzialna za konferencje, prezentacje i szkolenia - Musieliśmy usuwać ścianę akustyczną, aby powiększyć salę oraz dostawiać krzesła - dodaje. W prezentacjach: Event doskonały technicznie – jak to zrobić? zorganizowanej przez miesięcznik Muzyka i Technologia oraz Kryzys w trakcie eventu przygotowanej przez ITBC Communication (członek Związku Firm Public Relations) uczestniczyło blisko 160 osób! Materiały z konferencji do pobrania.
Na pozostałych spotkaniach sale konferencyjne również były pełne. Stowarzyszenie Branży Eventowej przygotowało konferencję Event w strategii biznesowej firmy, natomiast na przedstawicieli samorządów czekała prezentacja Event PR jako doskonałe narzędzie promocji regionu, miasta, instytucji, przygotowana przez firmę Telma Group Communications (członek Związku Firm Public Relations). Ponadto podczas konferencji na temat organizacji i oddziaływania eventu w miejscu sprzedaży zorganizowanej przez magazyn Trade Marketer, został zaprezentowany najnowszy raport na temat rynku eventów w Polsce. W programie targów znalazły się również: Potrzeby i oczekiwania klientów kontra codzienność życia agencji (Agencja EmLab) oraz prezentacja dotycząca systemów monitorowania uczestników eventów (Infrared Group) – zobacz pełny program targów.
Strefa rozrywki
Targi eventowe, zgodnie z panującym przekonaniem i przykładami imprez tego typu na świecie, to wielki show i widowisko. Tak było i w przypadku Targów Event, na których nie zabrakło „strefy rozrywki”. W oddzielnym sektorze można było zapoznać się w propozycjami grup artystycznych, a także ofertą usług barmańskich. Jednym z głównych elementów targów była profesjonalna scena postawiona przez Stołeczną Estradę, a nagłośniona i oświetlona przez J&J Music Art. Wystąpili na niej znani soliści i zespoły polskiej estrady: Patrycja Markowska, Jacek Stachursky, Szymonersi, Papa D (zespół znany dawniej jako Papa Dance, obchodzący już 25-lecie swojego istnienia), a także trio akustyczne Free Your Mind.
Drugiego dnia targów można było usłyszeć muzyków rockowych, biorących udział w przedsięwzięciu Stołecznej Estrady pt. „Rock Loves Chopin”. Aranżacje znanych utworów Chopina wykonali: Radosław Chwieralski, Wojciech Pilichowski, Tim Flavio, Rafał Bajus, Tomasz Mądzielewski oraz Anna Serafińska. Swoje umiejętności zaprezentowały również zespoły: latynoski Siesta Fiesta, perkusyjny Ritmodelia, reggaetonowy z Kuby La Formula, taneczno-muzyczny Secret, folkowy Samokhin Band oraz taneczny Samba Art. Nie zabrakło międzynarodowej rewii karnawałowej Afro Carnaval z udziałem tancerzy z Meksyku, Kolumbii, Kuby, Tunezji i Brazylii, a także mistrzowskiej jazdy na bicyklach oraz pokazów wyjątkowych umiejętności barmanów - zobacz galerię zdjęć.
Wszystkim firmom i stowarzyszeniom współpracującym oraz wystawcom i zwiedzającym, którzy współtworzyli z nami Targi Event 2009 serdecznie dziękujemy i już dziś zapraszamy do wzięcia udziału w przyszłorocznej edycji imprezy.
Zespół Targów Event
-------------------------------