Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Szukaj w artykułach

Kategorie artykułów

Słownik

Reklama

Dołącz do nas

Newsletter

Tagi:

Premiera badania Barometr SOIT 2020-2022.

2023-06-20 08:34:07

W dniu 13 czerwca 2023 na zakończenie Meetings Week Polska 2023 odbyła się konferencja prasowa podsumowująca wydarzenie, a także prezentująca wyniki badania turystyki motywacyjnej SOIT Barometr 2020-2023. Dość szczegółową ankietę za lata 2020-2022 wypełniły wszystkie agencje członkowskie organizujące wyjazdy typu incentive travel zrzeszone w Stowarzyszeniu SOIT dostarczając w ten sposób szeregu danych liczbowych, ukazujących trendy i nastroje w branży. Uczestnicy konferencji wykazali duże zainteresowanie wynikami badania. Badanie Barometr to pierwsza i jedyna w Polsce inicjatywa podejmująca wyzwanie zmierzenia polskiego rynku podróży motywacyjnych. Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel od 2014 roku systematycznie przeprowadza badanie Barometru wśród swoich członków. Pomiary za lata 2017-2022 przeprowadziła certyfikowana agencja ABR SESTA, która również opracowała kompleksowy raport obejmujący badania z poprzednich lat. Po raz pierwszy badanie przeprowadzone zostało w grudniu 2014 roku. Prezentowana część raportu obejmuje pomiary (weryfikacje) za lata 2020-2022 oraz prognozę na rok 2023.

 

BAROMETR SOIT
? Badanie wykonywane od 2014 roku wśród członków SOIT.
? Prezentujemy część badania jaką SOIT zdecydował się udostępniać mediom i wybranym
agencjom.
? Dane za 2020-2022 rok pochodzą ze 100% zrzeszonych agencji SOIT.
? Badania za 2020-2022 rok oraz prognoza na 2023 rok zostały przeprowadzone przez
certyfikowaną Agencję ABR SESTA.
Liczba wyjazdów:
? Badane firmy w 2022 roku zorganizowały 690 wyjazdy typu incentive travel. W prognozie
deklarują wzrost - realizację 828 wyjazdów w 2023 roku,
? Średnia liczba zrealizowanych wyjazdów w 2022 roku dla badanych agencji wyniosła 30, o 6
mniej niż w rekordowym roku 2019.
? Średnia liczba prognozowanych na 2023 rok wyjazdów do krajów europejskich wynosi 36..
Średnie budżety wyjazdów:
? W 2022 roku było najwięcej wyjazdów europejskich z budżetem między 7.000 a 8.000 PLN. W
rekordowym roku 2019 roku było najwięcej wyjazdów europejskich z budżetem powyżej 6.000
PLN.
? 44% wyjazdów do krajów europejskich jest z budżetem 8-12 tyś PLN.
? w 2022 roku 31% wyjazdów pozaeuropejskich odbyło się z budżetami powyżej 14.000 PLN
Liczba uczestników:
? Średnia liczebność grupy realizowana przez badane firmy wyniosła w 2022 roku 54 osoby. Jest to
o 2 osób więcej niż w 2019.
? W 2022 roku firmy biorące udział w badaniu obsłużyły 38.050 osób
? Prognoza na 2023 rok wskazuje na wzrost do 44.650 osób
Obroty:
Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel,
ul. Puławska 457, 02-844 Warszawa, tel. 601 882 898, www.soit.net.pl
? Obroty firm biorących udział w badaniu z wyjazdów incentive wyniosły w 2022 roku 200.000.000
PLN.
? W 2023 roku szacujemy wzrost obrotów.
? Szacowana wielkość rynku wyjazdów incentive w Polsce 2022 roku to 666.666.667 wobec
rekordowego roku 2019 gdzie było 766.666.607. Spadek o 100 mln PLN.
? W 2023 roku szacujemy podobną wielkość rynku incentive w Polsce jak w 2022
Przetargi:
? 57% przetargów odbywa się z udziałem 1-3 firm zapraszanych do złożenia oferty
? 35% przetargów odbywa się z udziałem 4-6 firm zapraszanych do przetargów
? 30% firm wskazuje średni czas trwania procesu przetargowego na powyżej 4 tygodnie.
Nastroje - Nastrój właścicieli i kadry zarządzającej w firmach poddanych badaniu w 2023 roku.
? 43% osób biorących udział w badaniu z optymizmem patrzy na 2023 rok
? 22% wyczuwa zagrożenia w stosunku do 2023 roku
---------------------------------------------------------------------
 
Gospodarze konferencji:
Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether
Ze strony SOIT:
Olga Krzeminska-Zasadzka– Prezes Zarządu SOIT, Prezes Power Sp. z o.o.
Krzysztof Pobożniak – Pomysłodawca Badania Barometr SOIT, Prezes Haxel Events & Incentive Sp. z o.o.
---------------------------------------------------------------------
SOIT to organizacja zrzeszająca profesjonalistów branży incentive travel. Działa na polskim rynku od 2009 roku.
SOIT zrzesza aktualnie 29 członków zwyczajnych reprezentujących 23 profesjonalne agencje incentive travel.
Wszystkie agencje zrzeszone w SOIT spełniają wysokie kryteria członkowskie m.in. posiadają wpis do Centralnej
Ewidencji Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych
minimum 3 lata, osiągają średnioroczne przychody z incentive travel nie mniejsze niż? 3 miliony PLN w ciągu trzech lat
oraz posiadają gwarancje ubezpieczeniowe na min. 300 tys. PLN.
Celem SOIT jest propagowanie incentive travel jako silnego i efektywnego narzędzia biznesowego. SOIT angażuje
się w projekty branżowe takie, jak m.in. Meetings Week Poland - największe wydarzenie edukacyjne branży MICE.
SOIT jest również Partnerem Dialogu Branżowego Reklamodawca-Agencja oraz współautorem rozdziału Białej Księgi
Komunikacji Marketingowej poświęconego przetargom na usługi incentive travel.
Co roku Stowarzyszenie organizuje Incentive Day /wcześniej Columbus Day - święto incentive travel, podczas
którego przeprowadzana jest aukcja pamiątek podróżniczych członków SOIT, a zebrane fundusze przekazywane są
na cele charytatywne.
ABR SESTA to certyfikowana agencja badawcza typu full service z całkowicie polskim kapitałem. Od 1996 roku
pomaga największym krajowym przedsiębiorstwom i międzynarodowym korporacjom w podejmowaniu trafnych
decyzji biznesowych. Firma wspiera jednocześnie działy sprzedaży, category management, marketingu, jak
i pricingu.  Korzysta przy tym z pełnego wachlarza badań jakościowych i ilościowych oraz wprowadza najnowsze
rozwiązania technologiczne. ABR SESTA specjalizuje się w badaniach dotyczących handlu, zarówno pod względem
oferty sklepowej, jak i zachowań klientów.

BAROMETR SOIT

 Badanie wykonywane od 2014 roku wśród członków SOIT.

 Prezentujemy część badania jaką SOIT zdecydował się udostępniać mediom i wybranym

agencjom.

Dane za 2020-2022 rok pochodzą ze 100% zrzeszonych agencji SOIT.

Badania za 2020-2022 rok oraz prognoza na 2023 rok zostały przeprowadzone przez

certyfikowaną Agencję ABR SESTA.

Liczba wyjazdów:

 Badane firmy w 2022 roku zorganizowały 690 wyjazdy typu incentive travel. W prognozie

deklarują wzrost - realizację 828 wyjazdów w 2023 roku,

 Średnia liczba zrealizowanych wyjazdów w 2022 roku dla badanych agencji wyniosła 30, o 6

mniej niż w rekordowym roku 2019.

Średnia liczba prognozowanych na 2023 rok wyjazdów do krajów europejskich wynosi 36..

Średnie budżety wyjazdów:

W 2022 roku było najwięcej wyjazdów europejskich z budżetem między 7.000 a 8.000 PLN. W

rekordowym roku 2019 roku było najwięcej wyjazdów europejskich z budżetem powyżej 6.000

PLN.

 44% wyjazdów do krajów europejskich jest z budżetem 8-12 tyś PLN.

w 2022 roku 31% wyjazdów pozaeuropejskich odbyło się z budżetami powyżej 14.000 PLN

Liczba uczestników:

Średnia liczebność grupy realizowana przez badane firmy wyniosła w 2022 roku 54 osoby. Jest to

o 2 osób więcej niż w 2019.

W 2022 roku firmy biorące udział w badaniu obsłużyły 38.050 osób

Prognoza na 2023 rok wskazuje na wzrost do 44.650 osób

Obroty:

 

Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel,

ul. Puławska 457, 02-844 Warszawa, tel. 601 882 898, www.soit.net.pl

 

 Obroty firm biorących udział w badaniu z wyjazdów incentive wyniosły w 2022 roku 200.000.000

PLN.

W 2023 roku szacujemy wzrost obrotów.

Szacowana wielkość rynku wyjazdów incentive w Polsce 2022 roku to 666.666.667 wobec

rekordowego roku 2019 gdzie było 766.666.607. Spadek o 100 mln PLN.

W 2023 roku szacujemy podobną wielkość rynku incentive w Polsce jak w 2022

Przetargi:

57% przetargów odbywa się z udziałem 1-3 firm zapraszanych do złożenia oferty

35% przetargów odbywa się z udziałem 4-6 firm zapraszanych do przetargów

30% firm wskazuje średni czas trwania procesu przetargowego na powyżej 4 tygodnie.

Nastroje - Nastrój właścicieli i kadry zarządzającej w firmach poddanych badaniu w 2023 roku.

43% osób biorących udział w badaniu z optymizmem patrzy na 2023 rok

22% wyczuwa zagrożenia w stosunku do 2023 roku

---------------------------------------------------------------------

 

Gospodarze konferencji:

Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether

Ze strony SOIT:

Olga Krzeminska-Zasadzka– Prezes Zarządu SOIT, Prezes Power Sp. z o.o.

Krzysztof Pobożniak – Pomysłodawca Badania Barometr SOIT, Prezes Haxel Events & Incentive Sp. z o.o.

---------------------------------------------------------------------

 

SOIT to organizacja zrzeszająca profesjonalistów branży incentive travel. Działa na polskim rynku od 2009 roku.

SOIT zrzesza aktualnie 29 członków zwyczajnych reprezentujących 23 profesjonalne agencje incentive travel.

Wszystkie agencje zrzeszone w SOIT spełniają wysokie kryteria członkowskie m.in. posiadają wpis do Centralnej

Ewidencji Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych

minimum 3 lata, osiągają średnioroczne przychody z incentive travel nie mniejsze niż? 3 miliony PLN w ciągu trzech lat

oraz posiadają gwarancje ubezpieczeniowe na min. 300 tys. PLN.

Celem SOIT jest propagowanie incentive travel jako silnego i efektywnego narzędzia biznesowego. SOIT angażuje

się w projekty branżowe takie, jak m.in. Meetings Week Poland - największe wydarzenie edukacyjne branży MICE.

SOIT jest również Partnerem Dialogu Branżowego Reklamodawca-Agencja oraz współautorem rozdziału Białej Księgi

Komunikacji Marketingowej poświęconego przetargom na usługi incentive travel.

Co roku Stowarzyszenie organizuje Incentive Day /wcześniej Columbus Day - święto incentive travel, podczas

którego przeprowadzana jest aukcja pamiątek podróżniczych członków SOIT, a zebrane fundusze przekazywane są

na cele charytatywne.

 

ABR SESTA to certyfikowana agencja badawcza typu full service z całkowicie polskim kapitałem. Od 1996 roku

pomaga największym krajowym przedsiębiorstwom i międzynarodowym korporacjom w podejmowaniu trafnych

decyzji biznesowych. Firma wspiera jednocześnie działy sprzedaży, category management, marketingu, jak

i pricingu.  Korzysta przy tym z pełnego wachlarza badań jakościowych i ilościowych oraz wprowadza najnowsze

rozwiązania technologiczne. ABR SESTA specjalizuje się w badaniach dotyczących handlu, zarówno pod względem

oferty sklepowej, jak i zachowań klientów.

 




-------------------------------