Organizacja wesela - samodzielnie czy z wedding plannerem
2017-08-16 15:08:16
Dopięcie wszystkich szczegółów związanych z organaizacją wesela, od wybrania daty ślubu aż po odbiór albumu ze zdjęciami z imprezy jest pracochłonne i momentami stresujące. Efekt końcowy przynosi jednak ogromną satysfakcję. Nie dajcie się zwariować i rozplanujcie przygotowania tak, aby były dla Was przyjemnością. Nie jesteście urodzonymi organizatorami? Skorzystajcie z usług konsultanta ślubnego!
Wesele DIY
Lubicie wspólnie majsterkować, malować ściany, tworzyć ozdoby i dekoracje, przygotowywać w programach graficznych kartki urodzinowe dla znajomych lub pakować prezenty? Planowanie od A do Zet – podróży, remontu mieszkania czy tematycznej imprezy karnawałowej sprawia że jesteście w swoim żywiole? Macie we krwi negocjacje, skrupulatne kontrolowanie budżetu i komunikację z ludźmi? Jeśli na przynajmniej jedno z tych pytań odpowiedzieliście „tak”, śmiało możecie podjąć się organizacji wesela na własną rękę. Ta opcja będzie też najbardziej odpowiednia jeśli już dawno upatrzyliście sobie salę weselną, a zespół, fotografa i samochód weselny załatwiacie „po znajomości”. Być może byliście niedawno na kilku weselach i macie namiary na sprawdzoną firmę cateringową, dodatkowo spodobały Wam się atrakcje takie jak fotobudka czy obsługa barmańska. Dopytajcie znajomych nowożeńców o szczegóły i wykorzystajcie rady podczas organizacji. Podczas planowania wesela zainspirujcie się także artykułami ekspertów. Polecamy źródło: http://www.wesele.com.pl/organizacja-wesela/.
Jeśli zdecydowaliście się na samodzielną organizację wesela musicie zdawać sobie sprawę z tego, że jest to spore przedsięwzięcie. Wymaga umiejętności logistycznych, komunikacyjnych, odrobiny cierpliwości i masy kreatywności. Oczywiście wesele weselu nierówne i to, ile pracy będziecie musieli włożyć w organizację zależy przede wszystkim od Waszego zamysłu i skali. Tak czy inaczej niektóre formalności, kwestie płatności i wyboru usług są nieuniknione nawet jeśli planujecie skromną uroczystość dla najbliższej rodziny.
Zastanówcie się które elementy wesela faktycznie jesteście w stanie zorganizować samodzielnie. Na początku może Wam się wydawać, że robiąc wesele w ogrodzie czy miejscu, w którym na co dzień nie odbywają się wesela zaoszczędzicie sporo pieniędzy, a całość będzie wyglądać bardzo oryginalnie. Niestety może się okazać, że koszta przewyższą wesele w restauracji. Wynajem przenośnych toalet, namiotów, doprowadzenie prądu, sprzęt chłodniczy do przechowywania jedzenia, odpowiedni podest do tańczenia to tylko niektóre rzeczy, o których trzeba pamiętać. Co więcej wesele rodem z serwisu Pinterest zorganizowane w stodole niekoniecznie spodoba się wszystkim gościom, a impreza w plenerze nie wypali przy brzydkiej pogodzie. Wszystko jest do zrobienia, ważne jednak aby mierzyć siły na zamiary i wziąć pod uwagę możliwe przeciwności.
Kiedy zatrudnić wedding plannera
Chociaż niektórym parom pomoc konsultanta ślubnego kojarzy się z luksusem, na który mogą pozwolić sobie tylko zamożni albo z amerykańskimi komediami o weselach, usługa jest coraz bardziej popularna wśród nowożeńców. Co ciekawe zatrudnienie wedding plannera może zaoszczędzić nie tylko czas i nerwy, ale i pieniądze. Konsultanci współpracują z zaufanymi usługodawcami – zespołami, DJ-ami, firmami cateringowymi i fotografami, którzy udzielają im rabatów i gwarantują najwyższą jakość. Co więcej to nowożeńcy określają budżet jaki mają na wesele, a konsultant ma za zadanie zorganizować imprezę nie przekraczając wyznaczonych kosztów. Usługi wedding plannera to świetna propozycja dla Was jeśli na co dzień jesteście bardzo zapracowani i nie macie kiedy zająć się załatwianiem formalności.
Warto poczytać: Wedding plannerka to czarodziejka!
Mieszkacie za granicą, a ślub bierzecie w Polsce? Organizujecie uroczystość w innym mieście niż mieszkacie i pracujecie? Konsultant zajmie się wszystkim w Waszym imieniu. Taka osoba pomoże również tym, którzy nie mają jeszcze wizji własnego ślubu i wesela, a marzą o tym aby ten dzień był wyjątkowy. Doświadczenie i talent wedding plannera umożliwi organizację imprezy dopasowanej do Was, Waszych charakterów i zainteresowań. Imprezy w dobrym guście i inspirowanej ślubnymi trendami. Konsultanci ślubni działają przede wszystkim kompleksowo. Wspierają młodą parę od momentu wyboru sali weselnej aż po opłacenie faktur za wszystkie usługi. Pilnowanie terminów, strojenie sali weselnej, dobór ślubnej papeterii, wynajem noclegów dla gości i ślubnego menu to tylko niektóre rzeczy, którymi zajmują się konsultanci ślubni.
Złote zasady organizacji wesela
Bez względu na to czy organizujecie wesele samodzielnie, czy z pomocą konsultanta powinniście pamiętać o kilku zasadach. Po pierwsze, to Wasze wesele i Wasi goście. Bez względu na wizję wedding plannera Wasze zdanie jest najważniejsze i powinno być brane pod uwagę przy kluczowych decyzjach. To nie konsultant, właściciel sali ani rodzice czy teściowie są w tym dni najważniejsi, a Wy. To Wy przez lata będziecie wspominać swój ślub, dlatego podczas planowania możecie wykazać się drobnym egoizmem. Po drugie zastanówcie się jaki budżet jesteście w stanie zagospodarować. To zaważy o tym jaką formę przyjmie wesele. Nie bierzcie kredytu i nie stosujcie zasady zastaw się, a postaw się. Zorganizujcie taką imprezę na jaką jesteście w stanie sobie pozwolić. Jeśli wydacie za dużo, będziecie potem żałować, że nie wykorzystaliście pieniędzy na pierwszą ratę za nowe mieszkanie lub wymarzoną podróż poślubną. Trzecia zasada to zachowanie umiaru. Pamiętajcie, że co za dużo to nie zdrowo. Goście będą się dobrze bawić jeśli zadbacie o dobrą muzykę i smaczne jedzenie. 6 ciepłych posiłków, kosztowne dekoracje z kryształów i długi pokaz sztucznych ogni nie są konieczne aby zapewnić wszystkim rozrywkę. Często mniej znaczy więcej, a goście będą bardziej na luzie na skromniejszej imprezie. Kolejna zasada to skorzystanie z pomocy innych – konsultanta, rodziny czy znajomych. Nawet jeśli chcecie zrobić wszystko na własną rękę, wsparcie przyda się Wam choćby podczas strojenia sali weselnej czy sprzątania po imprezie. Na koniec pamiętajcie, żeby podczas organizacji pamiętać przede wszystkim o sobie. Szukajcie więc kompromisów i zaplanujcie wszystkie elementy tak, aby spełniały oczekiwania obojga. Kłótnie podczas przygotowań wprowadzą niepotrzebny stres i oddalą Was od głównego celu czyli celebrowania Waszej miłości i przypieczętowania jej w gronie najbliższych!
-------------------------------