Organizacja imprezy - wskazówki i przestrogi
2009-06-09 14:14:50
Duże firmy wydają ogromne sumy pieniędzy na firmowe imprezy, mniejsze rzecz jasna znacznie ograniczają koszty na wszelkie wydarzenia dotyczące firmy. Możliwości zorganizowania atrakcji w przystępnej cenie jest wiele trzeba tylko dłużej nad nimi pomyśleć.
Galeria:
Użyte tagi:
impreza integracyjna impreza motywacyjna impreza organizacja imprez
Zobacz także:
Grunt to dobry pomysł, zatem nie ograniczajmy się tylko do znanych nam atrakcji na imprezy, które najczęściej pojawiają się za sprawą najróżniejszych okazji. Najważniejsza rzecz to dobra koncepcja i dysponowanie wolnym czasem na gruntowne zaplanowanie wydarzenia.
Koncepcja imprezy może być efektem burzy mózgów całego zespołu pracowników firmy, bądź też gotowym produktem zakupionym w firmie eventowej. W tym miejscu musimy zastanowić się nad wydatkami na wyznaczony cel, oszacujmy zatem, czy warto kupić gotowy pomysł, czy lepiej stworzyć go z pomocą współpracowników. Miejmy na uwadze czas potrzebny na przygotowania, a najczęściej potrzeba go bardzo dużo.
Starajmy się unikać tego, co powszechnie znane. Pamiętajmy o tym, iż prezentacja nowego produktu firmy nie musi wyglądać zawsze tak samo, wręcz nie powinna. Pozbądźmy się starych przyzwyczajeń i z nowym zaangażowaniem zaskoczmy wszystkich „starych” klientów i potencjalnych nowych. Monotonia nie jest wskazana także przy organizacji imprez motywacyjnych/integracyjnych, w pewnym momencie możemy uzyskać zupełnie odwrotny skutek do zakładanego – utratę zainteresowania wydarzeniami firmy i brak chęci do uczestnictwa w nich. Tak więc, czy to imprez integracyjna, czy uroczystość rocznicowa firmy, czy też dni otwarte warto przygotować ciekawe przyciągające uwagę „widowisko”.
Unikajmy niejasnych sytuacji, określajmy rodzaj przyjęcia z dużą dokładnością. Nie musimy podejmować naszych gości tylko i wyłącznie na trunkowej kolacji połączonej z prezentacją produktu, czy konferencją. Wyjdźmy przed szereg i zorganizujmy sportowy festyn dla gości i ich rodzin – ufundujmy drobne nagrody dla dzieci, bądź dla całych rodzin, a zamiast wystawnej kolacji zaproponujmy szwedzki stół ze zdrową żywnością. Taki rodzaj rozrywki zostanie doceniony i na długo zapamiętany. Nawet konferencja prasowa dla dziennikarzy może wyglądać innowacyjnie, wcale nie musi to być obiad w drogiej restauracji połączony z częścią prezentacyjną produktów/bądź usług. Wręcz przeciwnie niezbędne informacje możemy przekazać przy okazji pikniku firmowego zorganizowanego dla pracowników z zabawą Zorbing. Po udzieleniu wywiadu możemy zachęcić wszystkich zaproszonych gości do wspólnej zabawy. Pozytywny efekt gwarantowany, a przecież o to nam chodzi.
Postarajmy się o zapadające w pamięć przemówienie, czyli takie, które jest: krótkie, tylko na temat, czasem z humoreską sprytnie wplecioną w naszą wypowiedź. Jeśli podpieramy się prezentacją multimedialną obrazującą ważne kwestie firmy – nie czytajmy treści słowo w słowo z ekranu! Dopowiadajmy tylko to, czego nie ma w prezentacji, streszczajmy slajdy – nic poza tym.
Zanim zabierzemy się za organizację imprezy:
- zróbmy listę wszystkich czynności i przedmiotów potrzebnych do ich wykonania,
- wyznaczmy osoby odpowiedzialne za organizację i przebieg imprezy,
- sprawdzajmy każde wykonane zadanie,
- jasno określmy termin wykonania każdego zadania cząstkowego,
- jeśli na liście znajdą się zezwolenia na imprezy plenerowe, itp., licencje i ubezpieczania potraktujmy te zadania jako najważniejsze i wyznaczmy oddzielną osobę do ich realizacji.
- sprawdzajmy, sprawdzajmy i jeszcze raz sprawdzajmy wszystko na bieżąco.
Pomocna będzie lista zadań.
CZYNNOŚĆ |
TERMIN |
WYKONAWCA |
UWAGI |
Ustalenie charakteru wydarzenia, myśli przewodniej. |
|
|
|
Ustalenie daty wydarzenia. |
|
|
|
Szczegółowy program dnia. Atrakcje, zabawa – forma i realizacja. |
|
|
|
Miejsce imprezy/wydarzenia. |
|
|
|
Zaproszenia dla gości specjalnych, mediów. |
|
|
|
Sprawdzanie potwierdzeń przybycia ważnych gości. |
|
|
|
Licencje/zezwolenia, ubezpieczenia. |
|
|
|
Lista gości z obszaru firmy/organizacji. |
|
|
|
Potwierdzenie przybycia gości z firmy/organizacji. |
|
|
|
Kamera/aparat fotograficzny – wyznaczenie osoby odpowiedzialnej za upamiętnienie wydarzenia. |
|
|
|
Zamówienie cateringu. |
|
|
|
Wydrukowanie zaproszeń, plakatów, informacji dla mediów. |
|
|
|
Przygotowanie identyfikatorów. |
|
|
|
Analiza kosztów |
|
|
|
Po imprezie oceńmy efekty przedsięwzięcia; co było złe, a co określamy jako sukces – zawsze wyciągajmy wnioski, bo to one pomogą nam podczas organizacji kolejnych firmowych imprez.
M-S-M
-------------------------------